• Huber, L.
  • Das Hochschulwesen, 62 (1/2)
  • 2014
  • In recent years under the device „Forschendes Lernen“ (learning by research) a quickly growing number of programs, projects, or experiments have been initiated, developed or are being carried out in German Higher Education. They show a great variety not only of approaches and formates, but also of names or titles, e.g. „Forschungsbasiertes“ or „Forschungsorientiertes“ or again „Forschendes Lernen“ or „Lehren im Format der Forschung“. Just as seems to be the case with corresponding English terms („research (inquiry based“, „research oriented“, „research led“ learning, „learning in a research mode“ etc) often their definition and the difference between them is not clear. In this article an attempt is made to make up a sort of typology of the variants and topropose a convention regarding their names.

• Wissenschaftlicher Beitrag (z.B. Publikation in einem Journal oder Buch, Vortrag)